Public Display kan delas in i olika grupper. Signage - skyltning i större format. Mötesrum -  de lite enklare modellerna för just mötesrum, Interaktiva skärmar - lämpligt för utbildning eller i mindre format för resebyråer, frisörsalonger, väntrum etc

Signage

Signage-skärmar lämpar sig allra bäst för just skyltning och presentationer. Det finns Signage-skärmar både för inomhus- och utomhusanvändning och det finns de gjorda för både 16/7 och 24/7-användning Storleken varierar från 32 - 82'. Vi ser en stor ökning i användningen av produkterna inom flera områden. Man kan framförallt använda dem för information och reklam runt om i butiker och i offentliga miljöer.

Utomhus- och fönsterskärmar

Dessa skärmar är gjorda för att tåla direkt solljus något vanliga skärmar inte gör. Dessa skärmar har en hög ljusstyrka (upp till 2500 nits) och de tål direkt solljus, (de har inbyggda solglasögon). De tål även fukt, damm kyla och värme.

Videovägg

När en kund vill ha en vidovägg är det avstånden mellan bilderna som spelar roll. Anpassa efter kundens behov! En vidoevägg behöver heller inte vara fyrkantig, nu är det möjligt att använda en videovägg som konst eller liknande där man har olika storlek på skärmarna. Bara fantasin sätter gränserna!

Mötesrum

Vid val av mötesrumskärm är det två viktiga faktorer som spelar in, ljus och hur många timmar en skärm ska stå på. Ju ljusare ett rum är, desto flera NITS behöver en skärm för att fungera optimalt.

Samsungs skärmar är gjorda för 16/7 eller 24/7. Alla skärmarna har inbyggda kalendrar som enkelt gör att du kan ställa in när en skärm ska slå sig på/av under dagen. De flesta som funderar på att köpa en mötesrumskärm behöver som oftast inte köpa en 24/7 skärm.

Nästan alla nya skärmar kommer i UHD (Ultra HP) som säger att skärmen har 4 gånger så många pixlar som en Full-HP skärm. Det gör att man kan dela en  UHD-skärm i fyra bilder och få fyra * Full-HD kvalitet. De passar utmärkt till videokonferens/övervakning etc.

Interaktiva skärmar

Skärmar som lämpar sig bra vid utbildningar och där du vill visa och anteckna, tänk dig en withboard med lagringsmöjligheter! Mindre skärmar med touch-funktion kan ockås lämpa sig bra i miljöer där kunder väntar på något eller vill ha möjlighet att finna information på egen hand. Visa information om produkter eller sälja reklamplats? Oändliga möjligheter!

Se hela vårt stora utbud av Public Display Klicka här

Se exempel på hur Public Dispaly kan användas för att skapa kreativa och försäljningsdrivande miljöer  

 

Dagligvarubutik med Samsung Digital Signage

Här använder Intermarché Grocery Store skärmar från Samsung för att visa dagens erbjudanden. Budskapet kan enkelt bytas ut och de behöver inte egna personer som skriver plakat till butiken. Initiativet var speciellt lyckat i färskvaruavdelningen där urvalet kan variera från dag till dag. Man kan då enkelt uppdatera skärmarna med de produkter som kött, fisk och andra färskvaror som är tillgängliga för butiken den aktuella dagen.

- “The Samsung displays show
our products and price specials
with bright, full-color graphics
and moving images that get the
customer’s attention.”
Mr. Philippe Beaufils, Store Manager

Digitala menyer hos Crown Café

Kaféet bredvid Frihetsgudinnan i New York började använda skärmarna från MD-C serien från Samsung för att visa sina kunder deras menyer. Med fler än 600 besökare i timmen blev flödet av gästerna i resturangen bättre och kunderna upplevede också köerna som kortare på grund av skärmarna. Skärmarna tog bort behovet av en extern mediaspelare för att leverrea innehållet och hjälpte därmed till att reducera kostnaderna samtidigt som skärmarna hjälpte till att spara ström. Det är enkelt för restaurangen att visa fram en frukostmeny tidigt på dagen när den första färjan anländer till ön kl 9.00 och ändra till lunchmeny senare på dagen med Samsung MagicINFO

- “The response to the new technology
that Samsung has brought to Crown Café is
terrific,” says Hill.

WOW-faktor i baren

Slate är en bar i New York som hade behov för att dra till sig fler walk-in kunder samt att vara attraktiva för event i sina lokaler. Lösningen blev 25 stycken Samsung UD-skärmar spridda runt om i lokalen. Baren fick en ökning på 25% vid populära sportsändningar samt en ökning av bokningar av slutna sällskap i lokalen.

- “We wanted to be on top of the trend and ahead of many
other venues in the integration of a complete audio-visual solution,” says Fok. “The costeffectiveness of purchasing the displays over renting them was a massive consideration.
Ease of use, bezel width and mounting convenience were also top on my list.”

Se hur Beanpole i Korea verkligen har utnyttjat många av de lösningar som Samsung kan erbjuda. Detta är framtidens butik!

Har du frågor eller behöver vägledning? Kontakta oss på e-post: order@komplettforetag.se eller telefon: 031 710 20 00 (9-17)